Sigortasız Çalıştırılan İşçilerin Hakları

Anasayfa / Makale & Blog /Sigortasız Çalıştırılan İşçilerin Hakları

Mersin Sigortasız Çalıştırılan İşçilerin Hakları
Sigortasız Çalıştırılan İşçilerin Hakları

Sigorta Primleri Ödenmeyen İşçilerin Hakları Nelerdir?

İş hayatında ve ticari hayatta en sık karşımıza çıkan sorunlardan bir tanesi de işçinin sigortaya bildiriminin yapılmaması yani işçinin sigortasız çalıştırılmasıdır. Sosyal güvenlik hakkı anayasal bir hak olmasına rağmen bazı işverenler sigortasız işçi çalıştırmaktadır. Sigortasız olarak çalışan işçi, işini kaybetme korkusuyla işverene boyun eğmekte ve sigortasız çalışmaktadır. Hizmet tespit davası, işçinin Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirimi yapılmadığı takdirde sigortasız çalışılan dönemlerin tespitinin ve tescilinin yapılması ve eksik yatırılan sigorta primlerinin ödenmesi için açılan davadır. Geriye dönük sigorta primi ödenir mi? Hizmet tespit davası ile işçi eksik ödenen sigorta primlerinin geriye dönük ödenmesi sağlanır. Mersin’de faaliyet gösteren Yıldız & Düzen Hukuk Bürosu İş Hukuku alanında uzman Mersin İş Hukuku Avukatı kadrosu ile müvekkillerine Mersin Hizmet Tespit Davası, Sigortalılığın Tespiti Davası konularında en iyi şekilde avukatlık ve danışmanlık hizmeti vermektedir.

Hizmet Tespit Davası Şartları Nelerdir?

Sigortalılığın tespiti davasının açılabilmesi için bazı şartların sağlanmış olması gerekmektedir. Hizmet tespit davası teknik bir dava olduğundan İş Davalarında uzman Mersin Avukat yardımı ile hizmet tespit davası açmak daha yararlı olacaktır.

Hizmet tespit davasının şartları şunlardır;

• Hizmet tespit davası açılacak iş yeri 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası hükümlerine uygun şartları sağlayan iş yerlerinden olmalıdır.
  • Sigortasız çalışma yönünden SGK’nın daha önce tespit yapmamış olmalıdır.
  • Hizmet tespit davasında zamanaşımı 5 yıldır.

Hizmet Tespit Davası Kime Açılır?

Hizmet tespit davasını açacak olan taraf sigortasız olarak çalıştırılan işçidir. Hizmet tespit davasında davacı taraf sigortası yapılmayan işçidir, sigortasız çalıştırılan işçi, sigorta bildirimi yapılmayan işçi, sigortası eksik yatırılan işçidir. Hizmet tespit davasında davalı taraf ise sigortasız işçi çalıştıran işverendir. Hizmet tespit davası işverene karşı açılır. Sosyal Güvenlik Kurumu da hizmet tespiti davasında taraf değil feri müdahil olarak bulunur. Sigortasız işçi çalıştıran işveren, sigortalılığın tespiti davasında davalı olarak yer alır. Mersinde faaliyet gösteren hukuk büromuz İş Hukuku alanında uzman Mersin Avukat kadrosu ile Mersin İşçi Avukatı, Mersin İş Mahkemesi Avukatı, Mersin İş Mahkemesi Avukatı, Mersin İşçi Hakları Avukatı, Mersin Hizmet Tespit Davası, Mersin Sigortalılığın Tespiti Davası, Mersin İşveren Avukatı konularında en iyi şekilde avukatlık ve danışmanlık hizmeti vermektedir.

Hizmet Tespit Davaları Nasıl İspatlanır?

Hizmet tespiti için dava açan davacı işçi, davalı işyerinde çalıştığını ispatlamak zorundadır. İşçi o işyerinde çalıştığını uygulamada genellikle işyerindeki iş arkadaşlarının tanıklığıyla, komşu iş yerinde çalışan işçilerin şahitliğiyle ispatlamaktadır. Hizmet tespit davasında iş mahkemesi kendiliğinden bordro tanığı seçer ve seçtiği şahitleri duruşmada dinler.

Hizmet Tespit Davasında Arabuluculuk Zorunlu Mudur?

İşçilik alacakları zorunlu arabuluculuğa tabidir. Ancak hizmet tespit davaları arabuluculuk kapsamında değildir. İşçilik alacağı davası açmadan önce arabulucuya başvuru zorunludur. Hizmet tespit davası açmadan önce arabulucuya başvurmak zorunlu değildir. Arabulucuya başvurmadan doğrudan hizmet tespit davası açılabilir.

Hizmet Tespit Davası Hangi Mahkemede Açılır?

Sigortasız çalıştırılan işçinin sigortalılığın tespiti, eksik yatırılan sigorta primlerinin ödenmesi, geriye dönük sigorta priminin ödenmesi için hizmet tespit davası açmalıdır. Hizmet tespit davasında görevli mahkeme İş Mahkemesidir. Diğer bir deyişle Hizmet Tespit Davası İş Mahkemesinde açılır.

Mersin’de faaliyet gösteren Yıldız & Düzen Hukuk Bürosu İş Hukuku alanında uzman avukat kadrosu ile müvekkillerine İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku kapsamında Mersin İşveren Avukatı ve Mersin İşçi Avukatı olarak en iyi şekilde hizmet vermektedir.