KIDEM TAZMİNATI NASIL HESAPLANIR?

Anasayfa / Makale & Blog /KIDEM TAZMİNATI NASIL HESAPLANIR?

Mersin KIDEM TAZMİNATI NASIL HESAPLANIR?
KIDEM TAZMİNATI NASIL HESAPLANIR?

İşten çıkarılan veya iş sözleşmesini haklı nedenle fesheden işçilerin en çok merak ettiği konulardan biri de tazminat nasıl hesaplanır sorusudur. Kıdem tazminatının amacı işçinin hizmet süresi boyunca verdiği emeğin karşılığını alabilmesidir. Kıdem tazminatı hesaplanırken işçinin aldığı ücret haricinde işçiye düzenli olarak ödenen tüm para ve para ile ölçülebilen menfaatler de hesaba katılır.

KIDEM TAZMİNATI ŞARTLARI

1. İşçinin kıdem tazminatına hak kazanabilmesi için aynı işverene ait iş yerinde en az 1 yıllık kıdeme sahip olması gerekmektedir.
  2. İşveren tarafından iş sözleşmesinin iyi niyet ve ahlak kurallarına aykırılık nedenleri dışındaki nedenlerden biri ile feshedilmiş olması gerekmektedir.
  3. İş sözleşmesinin işçi tarafından sağlık, iyi niyet ve ahlak kurallarına aykırılık veya iş yerinde işin durması ve benzeri nedenlerle feshedilmesi gerekmektedir.

Deneme süreli iş sözleşmelerinde kıdem tazminatı hesaplanırken deneme süresi de kıdem tazminatı hesabına dahil edilir.

İstifa eden işçi kıdem tazminatı alamaz.

İş sözleşmesinin feshi nedeniyle yapılacak olan tazminat hesabı oldukça teknik bir konudur. İşten çıkarılan işçilerin hak kaybına uğramaması için iş hukukunda uzman iyi işçi avukatı ile çalışmaları gerekmektedir. Yıldız & Düzen Hukuk Bürosu olarak müvekkillerimize Mersin ve Adana başta olmak üzere Türkiye’nin her ilinde Mersin İş Davası Avukatı, Mersin İşçi Avukatı, Mersin İş Hukuku Avukatı olarak en iyi şekilde hizmet vermekteyiz.

İşçi Tazminatı Nasıl Hesaplanır, Kıdem Tazminatı Nasıl Hesaplanır, Tazminat Hesabı konularında bilgi almak için Mersin Avukat Danışma numaramızdan bize ulaşabilirsiniz.