Kıdem Tazminatı Davası

Mersin Kıdem Tazminatı Davası
Kıdem Tazminatı Davası

KIDEM TAZMİNATI ALMA ŞARTLARI NELERDİR

İşveren kanundan ve sözleşmeden kaynaklı olarak bazı kurallara uyma borcu altındadır. İşveren bu borçlara uymadığı takdirde işveren, iş sözleşmesini feshetme hakkına sahiptir.

İş Kanuna göre kıdem tazminatına hak kazanabilmek için öncelikle İş kanunu kapsamında işçi sıfatını haiz olmak gerekir. Kıdem tazminatı almak için ne kadar çalışmak gerekir. Kıdem tazminatına hak kazanmak için aynı işveren bünyesinde en az 1 yıl sürekli çalışması gerekmektedir. Çalışma süresi 1 yıldan az ise işçi kıdem tazminatına hak kazanamaz. İşçi, işyerinde belirsiz süreli iş sözleşmesi ile çalışıyor olmalıdır. Belirli süreli iş sözleşmelerinde kıdem tazminatına hak kazanılamaz. Kıdem tazminatı hak etmek için işçi iş sözleşmesini haklı nedenle feshetmeli ya da işveren işçiyi haksız olarak işten çıkarmalıdır. Mersin İşçi Avukatı, Mersin İş Mahkemesi Avukatı, Mersin İşçi Davası Avukatı olarak müvekkillerimize İş Mahkemeleri Davalarında en iyi şekilde avukatlık hizmeti vermekteyiz.

KIDEM TAZMİNATINDA ZAMANAŞIMI SÜRESİ NE KADARDIR

Kıdem tazminatında zamanaşımı süresi iş akdinin feshinden itibaren 5 yıldır.

KIDEM TAZMİNATI NASIL HESAPLANIR

Mersin İş Mahkemesi Avukatı olarak işçi müvekkillerimizin en çok merak ettiği soruların başında kıdem tazminatı nasıl hesaplanır sorusu gelmektedir. Kıdem tazminatı hesaplanırken İş Davalarında uzman bir avukattan yardım almakta fayda vardır. Kıdem tazminatı hesabında 1 tam yıl için 30 günlük giydirilmiş ücret baz alınır. Giydirilmiş ücret brüt tutar üzerinden hesaplanır.

Mersin İşçi Avukatı, Mersin İş Mahkemesi Avukatı olarak müvekkillerimize işçi alacağı davası, işçi tazminat davası, kıdem tazminatı davası, ücret alacağı davası, iş kazası tazminat davası, işçi arabuluculuk başvurusu, arabuluculuk başvuru dilekçesi konularında en iyi Mersin İşçi Avukatı hizmeti vermekteyiz.