Boşanma Davası Ne Kadar Sürer

Anasayfa / Makale & Blog /Boşanma Davası Ne Kadar Sürer

Mersin Boşanma Davası Ne Kadar Sürer
Boşanma Davası Ne Kadar Sürer

Boşanma Davası Nerede Açılır?

Boşanma davaları ikiye ayrılır. Birincisi anlaşmalı boşanma davası, ikincisi de çekişmeli boşanma davasıdır. Anlaşmalı boşanma davalarında taraflar boşanmanın tüm sonuçları konusunda anlaşmaya varmışlar ve bunları anlaşmalı boşanma protokolüne dökmüşlerdir. Anlaşmalı boşanma davası anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanarak açılır. Mersin Boşanma Avukatı olarak müvekkillerimize en iyi şekilde avukatlık ve hukuki danışmanlık hizmeti vermekteyiz.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Boşanmak isteyen kişilerin en çok merak ettiği soruların başında boşanma davası ne kadar sürer, en hızlı nasıl boşanırım soruları gelmektedir. Anlaşmalı boşanma davaları, çekişmeli boşanma davalarından daha kısa sürmektedir. Anlaşmalı boşanma davasının şartları vardır. Anlaşmalı boşanma davası açılabilmesi için evliliğin en az bir yıl sürmüş olması gerekmektedir. Anlaşmalı boşanma dava dilekçesi yazılarak dava dilekçesi ekinde anlaşmalı boşanma protokolü mahkemeye sunulur. Mahkeme tarafından belirlenen duruşma gününde anlaşmalı olarak boşanmak isteyen her iki eş de hazır bulunmalıdır. Anlaşmalı boşanma davası duruşmasına katılmak zorunludur. Anlaşmalı boşanma dava duruşmasına gidilmezse mahkeme boşanma kararı vermeyecektir. Anlaşmalı boşanma davası süresi mahkemenin iş yoğunluğuna göre değişmektedir. Anlaşmalı boşanma davaları genel olarak 1 hafta ile iki ay içerisinde sonuçlanmaktadır. En hızlı nasıl boşanırım sorusunun yanıtı için boşanmada uzman bir Mersin Boşanma Avukatından yardım alabilirsiniz.

Çekişmeli boşanma davaları anlaşmalı boşanma davalarına göre daha uzun sürmektedir.

Yıldız & Düzen Hukuk Bürosu olarak müvekkillerimize, anlaşmalı boşanma davası, anlaşmalı boşanma protokolü, boşanma davası, nafaka davası, velayet davası konularında en iyi şekilde Mersin Boşanma Avukatı hizmeti vermekteyiz.